Valkenswaard, dat zijn wij samen

23 december 2022

Als afsluiting van dit jaar heeft de PvdA fractie een korte boodschap geschreven die ook in het Valkenswaards Weekblad is geplaatst.

Valkenswaard is een prachtige gemeente waar we naar elkaar omkijken en waar nodig elkaar helpen.
Voor velen is het aan het einde van het jaar niet gemakkelijk: een oorlog met stijgende energieprijzen
tot gevolg en boodschappen die alsmaar duurder worden. Als PvdA zetten we ons in om de pijn zoveel mogelijk te verzachten. Zo is er onder andere op ons initiatief een noodfonds energiearmoede ingesteld: inwoners, verenigingen en kleine ondernemers worden hiermee geholpen. Ook hebben nog steeds veel mensen moeite om een woning te vinden. Al met al problemen die niet alleen in Valkenswaard spelen, maar inwoners in onze gemeente wél raken.
De afgelopen maanden zijn we dan ook in gesprek geweest met verenigingen, scholen en organisaties zoals Stichting Leergeld en de voedselbank. Zo hebben we meer inzicht gekregen in wat er speelt en wat nodig is om zoveel mogelijk vooral díe mensen te helpen die onze hulp het meeste nodig hebben. Ook volgend jaar kunt u op ons rekenen. Samen werken we aan een nóg mooier dorp!
De PvdA Valkenswaard wenst alle inwoners van de gemeente Valkenswaard een voorspoedig
nieuwjaar toe en een goede gezondheid.
Henk Jonkers, Sylvia Mollen en Jeroen Weyers