Verkiezingsprogramma GR22

Verkiezingsprogramma GR22

De PvdA Valkenswaard heeft het verkiezingsprogramma voor de raadsperiode 2022-2026 vastgesteld.

Valkenswaard bestaat uit prachtige kernen en wijken waarop we trots mogen zijn. Afgelopen periode stond in het teken van de coronacrisis. Dit stelt de lokale samenleving op de proef; het is een gezondheids-, economische en samenlevingscrisis ineen. Als lokale politiek moeten we de vraag beantwoorden: “Hoe ziet ons dorp van morgen eruit?”. De PvdA staat nog steeds voor de waarden: sociaal, betrokken, rechtvaardig en duurzaam. We zetten ons in om de kwetsbaren in onze samenleving te beschermen. Publieke voorzieningen, zoals bibliotheek, theater, buurthuizen en verenigingen houden we in stand. Uitgangspunt is dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Samen met onze inwoners bouwen we verder aan verbindingen in de wijken. Samen zorgen we dat kinderen ontspannen kunnen opgroeien. En we zorgen dat iedereen zich welkom voelt in ons mooie Valkenswaard. De coronacrisis bewijst dat ‘samen’ belangrijker is dan ooit.
PvdA Valkenswaard maakt deel uit van de huidige coalitie. Mede dankzij de inzet van onze PvdA-wethouder en de raadsfractie konden we afgelopen jaren veel realiseren. Er zijn huizen gebouwd, de bereikbaarheid verbeterde, de basisschool in Borkel bleef open en we hielpen inwoners die het minder gemakkelijk hebben. PvdA Valkenswaard wil het beleid voortzetten. Daarom is dit programma is een vervolg op dat van 2018. Maar natuurlijk zijn er ook aanpassingen. Sommige zaken zijn immers gerealiseerd. En we hebben nieuwe ambities.
Het programma heeft een politieke functie. We willen de kiezers tonen waarvoor en vanuit welke waarden wij werken. Daarnaast heeft het programma heeft ook een functie bij de komende coalitieonderhandelingen. Ook in Valkenswaard zullen er meer partijen nodig zijn om te komen tot een coalitieakkoord en een nieuw college van B en W. Het programma is voor de raadsleden van de PvdA Valkenswaard richtinggevend voor de onderhandelingen hierover. We bedanken de meedenkers uit ons eigen netwerk voor hun inzet bij het tot stand komen van dit programma.
Natuurlijk proberen we ook u te overtuigen om op 16 maart 2022 op onze partij te stemmen. Alleen met uw stem kunnen we immers ook écht waar gaan maken wat we in dit programma beogen.

Leven in een verbonden dorp! Leven en werken in een samenleving waarin iedereen tot zijn recht kan komen en op een gelijkwaardige manier kan deelnemen. Met een sterke fractie willen wij ons daarvoor inzetten. Dat kan met hulp van uw steun en stem op 16 maart 2022.

Hebt u nog vragen? Stel ze gerust. We willen ze graag beantwoorden. Stuur uw vraag of vragen naar Mieke Theus, [email protected]

PvdA Valkenswaard verkiezingsprogramma 2022-2026