PvdA Valkenswaard presenteert kandidaten voor de gemeenteraad

21 december 2021

De leden van de Valkenswaardse PvdA hebben gekozen voor een diverse kandidatenlijst waarop naast ervaren kandidaten ook een nieuw gezicht te zien is. De lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen wordt aangevoerd door wethouder Mieke Theus. Raadsleden Peter Vissers en Henk Jonkers staan op respectievelijk 2 en 4. Nieuw op de lijst is Sylvia Mollen, zij staat op plek 3. De Top 10 wordt gekenmerkt door een mooie verdeling tussen vrouwen en mannen, met een diversiteit in achtergrond en ervaring. Een lijst waar we trots op zijn!

De PvdA heeft nu twee zetels in de raad en gaat ervoor om bij de komende verkiezingen haar positie in de raad te versterken. Lijstaanvoerder Mieke Theus was ook in 2018 lijsttrekker en is inmiddels 4 jaar wethouder. Met haar warme en betrokken persoonlijkheid heeft deze Valkenswaardse zich als wethouder met name gericht op onderwerpen binnen het sociale domein, onderwijs, cultuur en leefbaarheid. Zo heeft Mieke zich o.a. ingezet voor activiteiten voor de jeugd in coronatijd, heeft ze het mogelijk gemaakt dat het “Dommels Plèkske” is geopend, heeft ze mede de school in Borkel en Schaft weten te behouden en maakt ze zich sterk voor het zichtbaar maken van allerlei sociale activiteiten via “Valkenswaard, oog voor iedereen”. Mieke is ook de wethouderskandidaat voor de partij. Over de lijst is ze erg tevreden: “We hebben een goede club mensen met uiteenlopende ervaringen en wat ons bindt is de betrokkenheid bij onze gemeente.”

Huidig raadslid Peter Vissers staat op plek 2. De afgelopen vier jaar heeft hij zich laten zien als een zeer betrokken en bekwaam raadslid. Hij heeft zich onder meer heeft ingezet voor duurzaamheid, meer woningen en eerlijke, goede zorg. Peter werkt op een middelbare school en woont met zijn gezin inmiddels ruim 20 jaar in Dommelen.

Nieuw op de lijst, nummer 3, is Sylvia Mollen. Deze enthousiaste en frisse nieuwkomer woont in Valkenswaard en heeft eerder in Dommelen gewoond. Daar was ze onder meer lid van de ouderraad van De Belhamel en bestuurslid van de wijkraad Dommelen. Daarnaast was ze in diverse rollen actief bij Voetbalvereniging Dommelen. Ze werkt bij een ICT dienstverlener. Als moeder van drie jong volwassen kinderen wil ze zich vooral hard maken voor de thema’s die onze jongeren bezighouden.

Henk Jonkers is de nummer vier, zittend raadslid en fractievoorzitter. Gedreven en onverminderd gemotiveerd zal hij zich blijven inzetten met zijn brede dossierkennis. Dit heeft hij de afgelopen acht jaar laten zien, waarvoor hij ook veel waardering krijgt vanuit andere partijen.

Op plek 5 staat Jeroen Weyers. Hij woont sinds 4 jaar in ’t Gegraaf en kent het politieke (net)werk goed: hij was eerder raadslid in Waalre en wethouder in Den Bosch. Jeroen werkt als manager bij een woningcorporatie in Eindhoven.

Dorus Lauwers staat tenslotte op plek 6. Dorus is gepensioneerd en liefhebber van voetbal en wielrennen. Hij zou graag zien dat we ons nog meer laten zien als fietsgemeente, zowel recreatief als in sportverband.

De PvdA-lijst is niet compleet zonder voormalig wethouder Egbert Buiter, die de rol van lijstduwer op zich neemt: een bevlogen, integere, zeer ervaren sociaaldemocraat met brede kennis en een groot netwerk.

De kandidatenlijst vindt u hier