PvdA steunt nieuwbouw The Vets

17 december 2023

De Valkenswaardse rugbyclub The Vets krijgt een nieuw clubgebouw. De gemeenteraad heeft dit afgelopen donderdag besloten. Enkele partijen hadden twijfels vanwege de forse budgetaanvraag. Ook de PvdA erkende dat het gaat om veel geld, maar vindt het vooral belangrijk dat er een breed sportaanbod voor kinderen blijft bestaan. Raadslid Jeroen Weyers verwoordde het als volgt: “The Vets maken al 40 jaar deel uit van ons sportaanbod, ze hebben een plek in de Valkenswaardse gemeenschap en dat gaat verder dan alleen het aanbieden van rugby. Het is belangrijk dat we een breed divers sportaanbod hebben voor onze jeugd en volwassenen. Niet ieder kind wil op voetbal of hockey, maar wel is het voor ieder kind van belang om te bewegen en deel te nemen aan sportactiviteiten in teamverband. Je leert veel op een sportclub, sportief èn sociaal.”

6 jaar geleden was al duidelijk dat de huidige accommodatie niet meer voldoet. Het is dus nodig om nu een besluit te nemen. Een overgrote meerderheid stemde voor.