Gouden PvdA speld voor Ed Sprokkel

30 april 2022

Op Koningsdag werden in Valkenswaard niet alleen een zevental inwoners geëerd met een Koninklijke onderscheiding maar werd ook Ed Sprokkel, oud-voorzitter van de PvdA Valkenswaard, in het zonnetje gezet voor zijn 50-jarig lidmaatschap van de Partij van de Arbeid! Wethouder Mieke Theus reikte hem de bijbehorende gouden speld uit met daarbij een schriftelijke felicitatie van Esther-Mirjam Sent, de landelijk voorzitter van de PvdA.

Ed is onder andere zeven jaar raadslid en zes jaar wethouder geweest in Valkenburg aan de Geul en van 2008 tot aan zijn pensionering in 2014, burgemeester van de gemeente Voerendaal. Ed is met echtgenote na zijn pensionering verhuisd naar Valkenswaard.

Door het samengaan van drie afdelingen van de PvdA kwam er een eind aan zijn voorzitterschap van de afdeling maar niet aan het lidmaatschap van de partij! Of zoals hij het zelf bij de uitreiking verwoordde: “Van mij mogen er nog 50 bij!” en dat wensen wij hem van harte!

Proficiat Ed met het bereiken van deze mijlpaal!