De PvdA wenst iedereen fijne feestadagen!

17 december 2023

We staan aan de vooravond van een nieuw jaar. Er zijn veel grote opgaven waar we als samenleving mee te maken hebben. En ook in Valkenswaard ontkomen we daar niet aan. Denk aan het tekort aan betaalbare woningen. We hebben samen met andere partijen ons ingezet voor een nieuwe woonvisie. Hierin hebben we heel duidelijk aangegeven wat we willen: meer betaalbare woningen! Wij hebben daarom stevig ingezet op harde afspraken wat dat betekent: minimaal 35% sociaal; fatsoenlijke oppervlakte voor een redelijke prijs; ruimte aan initiatieven van inwoners om zelf te bouwen; duurzaam, zodat de energierekening omlaag gaat.

En dat laatste is niet alleen belangrijk voor ons klimaat, maar ook voor onze portemonnee. Het wordt allemaal duurder en steeds meer mensen ebben moeite de touwtjes aan elkaar te knopen. We hebben samen met anderen het initiatief genomen voor een themabijeenkomst over bestaanszekerheid. We nodigden diverse betrokken organisaties, mensen en ervaringsdeskundigen uit om ons te vertellen wat er belangrijk is.

Volgend jaar zetten we ons opnieuw in voor een Valkenswaard waar iedereen zichzelf kan zijn, de kans heeft om fijn op te groeien, mee te doen. En dat doen we niet alleen, want Valkenswaard dat zijn wij samen.

Fijne feestadagen!