1 mei 2023
Op 1 mei vieren we traditioneel de strijd voor een rechtvaardige samenleving: Dag van de Arbeid.
De concrete doelen zijn door de jaren veranderd: in 1889 is men gestart met de demonstratie voor een achturige werkdag en betere arbeidsvoorwaarden. De grondtoon is heden ten dage het gevoel van internationale verbondenheid. Hoewel er nog veel te doen is, is er door de jaren ook veel bereikt door samen te werken.
Voor de PvdA is 1 mei is vooral een feestdag en daarom is het een goede traditie om onze jubilarissen in het zonnetje te zetten. Dit jaar hebben we in onze afdeling twee zilveren jubilarissen: Ronald van Nattem en Erik Wils, beiden uit Valkenswaard. Op Koningsdag kregen zij tot hun verrassing de PvdA-jubileumspeldjes uitgereikt door wethouder Mieke Theus en fractievoorzitter Henk Jonkers. Daarbij ontvingen zij een brief met de felicitaties van Partijvoorzitter Esther-Mirjam Sent en – bij monde van Egbert Buiter – die van het bestuur van onze afdeling Groote Heide. De jubilarissen voelden zich door deze aandacht zeer vereerd.