Mieke Theus lijsttrekker PvdA Valkenswaard

6 december 2017

Mieke Theus is door de leden van de PvdA in Valkenswaard gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018. Mieke (52) is de huidige fractievoorzitter en wil zich de komende jaren graag inzetten voor een verbonden Valkenswaard. Ze is op dit moment directeur van een basisschool in Eindhoven en heeft bijzondere aandacht voor kinderen in armoede: “Ook in Valkenswaard groeien kinderen op in armoede en dat is voor de PvdA onacceptabel. Elk kind moet kunnen sporten, op muziekles en een kinderfeestje kunnen vieren”.
Het huidig raadslid Henk Jonkers staat op 2. Henk, directeur eigenaar van Mebatec, heeft zich afgelopen jaren laten gelden op thema’s als wonen en duurzaamheid. Jonkers vindt dat er meer goedkopere koopwoningen gebouwd moeten worden en een wachtlijst van 3 jaar voor huurwoningen onacceptabel.
Op plek 3 staat Peter Vissers uit Dommelen. Peter is actief met onderwijsvernieuwing en docent Scheikunde op een middelbare school. Hij wil zich via de PvdA inzetten om inwoners meer te betrekken bij alle mogelijke plannen in de gemeente. Ook ziet hij kansen om samen met de regio voorop te lopen als het gaat om duurzaamheid en ontwikkeling.
De 42 jarige Jeroen Weyers staat op plek 4. Hij is opgegroeid in Waalre waar hij ook raadslid is geweest. De afgelopen jaren woonde Jeroen met zijn gezin in Den Bosch, waar hij ook voor de PvdA wethouder was. Op dit moment is hij rayonmanager Brabant bij de stichting Lezen&Schrijven en is hij teruggekeerd naar zijn geboortestreek.
Huidig wethouder Egbert Buiter zal na de verkiezingen niet terugkeren. Na 16 jaar, waarvan 10 jaar als wethouder, geeft hij het stokje door aan Mieke Theus. Hij kijkt terug op een fijne tijd waarin op gebied van werk en inkomen veel is gebeurd om inwoners ook in moeilijke tijden te ondersteunen.
Meer weten over de kandidaten, klik hier